PORADENSTVO: 0948 325 037(Po - Pi: 8-18 hod)
- Doprava zdarma
- Autorizovaný predajca
- Overené zákazníkmi
€
Obchodné podmienky internetového obchodu http://svajciarskekavovary.sk
Zhrnutie obchodných podmienok
Internetový obchod na adrese https://www.svajciarskekavovary.sk prevádzkuje obchodná spoločnosť specSHOP s.r.o., so sídlom Semtín 114, 533 53 Pardubice, Česká republika, IČO 28858506, zapísaná v obchodnom registri, vedeným Krajským súdom v Hradci Králové, v oddiele C, vložke 23945, DIČ CZ28858506. Kontaktovať nás môžete na našom e-maile alebo telefóne.
Akonáhle odošlete prostredníctvom internetového obchodu vašu objednávku, dôjde tým k uzatvoreniu zmluvy. Prijate objednávky a uzatvorenie zmluvy vám potvrdíme e-mailom.
Platbu vykonajte do 14 dní od uzatvorenia zmluvy alebo neskôr v závislosti od vybraného spôsobu platby.
Ako spotrebiteľ môžete od uzatvorenia zmluvy kedykoľvek odstúpiť, a to až do uplynutia 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Od ktorých zmlúv nie je možné odstúpiť, nájdete v plnom znení obchodných podmienok. My môžeme odstúpiť od uzatvorenej zmluvy kedykoľvek, a to až do okamihu, kedy od nás prevezmete tovar. Po odstúpení od zmluvy nám tovar vrátite vrátane prípadných darčekov a bonusov, pokiaľ sme vám nejaké poskytli, na vaše vlastné náklady do 14 dní od odstúpenia. Peniaze vám vrátime do 14 dní od doručenia odstúpenia, nie však skôr, než nám tovar vrátite, alebo preukážete, že nám bol tovar odoslaný.
Pokiaľ si v našom internetovom obchode objednáte hmotný tovar, dôjde tým k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
Vlastníkom tovaru sa ako podnikateľ stanete uzatvorením zmluvy a ako spotrebiteľ prevzatím tovaru, nie však skôr, než úplne zaplatíte celkovú cenu. Pokiaľ vám ako spotrebiteľovi bude dodaný poškodený tovar, neodkladne nás o tom informujte. V prípade, že poškodenie zistíte pri preberaní tovaru, informujte o škode i prepravcu. Pokiaľ vám ako spotrebiteľovi bude dodaný poškodený tovar, riešte škodu s prepravcom.
Pokiaľ ste spotrebiteľom, máte právo do uplynutia 2 rokov od prevzatia tovaru reklamovať chyby, ktoré sa na tovare prejavili. Ako podnikateľ môžete reklamovať chyby, ktoré boli na tovare v okamihu, keď na vás prešlo nebezpečenstvo škody do 6 mesiacov, v prípade skrytej chyby do 2 rokov od prevzatia tovaru. Ako presne tovar reklamovať a čo môžete v prípade reklamácie žiadať, nájdete ďalej v obchodných podmienkach.
Všeobecné ustanovenia
1.1. Pôsobnosť obchodných podmienok. Tieto obchodné podmienky upravujú uzatváranie zmlúv medzi nami ako obchodníkom a vami ako zákazníkom prostredníctvom internetového obchodu a naše a vaše práva a povinnosti zo zmlúv vyplývajúce. Súčasťou obchodných podmienok sú i povinne poskytované informácie. Informácie o spracovaní osobných údajov nájdete v samostatnom dokumente na našom webe. Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 18. 11. 2024.
1.2. Používané pojmy. V našich obchodných podmienkach používame nasledujúce skratky:
1.2.1. My, čím sa rozumie obchodník, teda obchodná spoločnosť specSHOP s.r.o., so sídlom Semtín 114, 533 53 Pardubice, Česká republika, IČO 28858506, zapísaná v obchodnom registri, vedenom Krajským súdom v Hradci Králové, v oddiele C, vložke 23945, DIČ CZ28858506.
1.2.2. Vy, čím sa rozumie zákazník, teda druhá zmluvná strana odlišná od nás, ktorým môže byť jeden z nasledujúcich subjektov:
1.2.2.1. spotrebiteľ, ktorým je človek nekonajúci v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania,
1.2.2.2. podnikateľ, ktorým je človek alebo právnická osoba konajúca v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
1.2.3. Internetový obchod, teda naše webové rozhranie nachádzajúce sa na webovej adrese https://www.svajciarskekavovary.sk, v ktorom si môžete prezrieť našu ponuku a objednať tovar z nášho sortimentu.
1.2.4. E-mail, teda elektronická pošta, ktorou je možné nás kontaktovať na e-mailovej adrese dostupnej na webovej adrese nášho internetového obchodu.
1.2.5. Telefón, pomocou ktorého je možné nás kontaktovať na telefónnom čísle dostupnom na webovej adrese nášho internetového obchodu.
1.2.6. Zmluvy, ktorými sa rozumejú kúpne zmluvy.
1.3. Vzťah obchodných podmienok ku zmluve. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých zmlúv. Odchylné dojednania v zmluve majú prednosť pred znením obchodných podmienok.
1.4. Vzťah zmluvy a obchodných podmienok k právnym predpisom. Práva a povinnosti neupravené obchodnými podmienkami alebo zmluvou sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom 40/1964 Zb., občianskym zákonníkom a zákonom č. 108/2024 Zb.., o ochrane spotrebiteľa, v súlade s právnymi predpismi Európskej únie, najmä smernicou 2011/83/EU, o právach spotrebiteľov a smernicou 2000/31/ES, o elektronickom obchode. V prípade rozporu obchodných podmienok alebo zmluvy s právnym predpisom, alebo pokiaľ nejde o záležitosť, ktorú možno dohodou upraviť odchylne, má prednosť právny predpis.
1.5. Oddeliteľnosť ustanovení obchodných podmienok a zmluvných dojednaní. Pokiaľ sa niektoré z ustanovení obchodných podmienok alebo zmluvných dojednaní stane neplatným, neúčinným alebo sa k nemu nebude prihliadať, nie je tým dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok a zmluvných dojednaní.
1.6. Vzťahy s medzinárodným prvkom. Právne pomery medzi nami a vami sa v prípade prítomnosti medzinárodného prvku riadia slovenským právom a na riešenie prípadných sporov sú príslušné slovenské súdy. Dohoda OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (Viedenský dohovor) sa nepoužije.
1.7. Spôsoby riešenia sťažností. Prípadné sťažnosti a spory medzi vami a nami je možné riešiť
1.7.1. mimosúdne v konaní vedenom Slovenskou obchodnou inšpekciou (soi.sk)
Ústredný inšpektorát
Slovenskej obchodnej inšpekcie
Bajkalská 21/A
P. O. BOX 29
827 99 Bratislava
Email: info@soi.sk
Web: soi.sk
alebo prostredníctvom platformy pre riešenie sporov on-line zriadenej Európskou komisiou (ec.europa.eu/consumers/odr),
1.7.2. e-mailom na našej e-mailovej adrese,
1.7.3. osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
1.7.4. telefonicky na našom telefónnom čísle.
1.8. Dozorné orgány. Nad našou činnosťou vykonávajú kontrolu a dozor štátne orgány Slovenskej republiky, na ktoré je možné sa v súlade s právnymi predpismi, ktoré upravujú ich pôsobnosť a právomoci, obracať svojimi podnetmi. Orgány štátneho dozoru sú najmä:
1.8.1. Slovenská obchodná inšpekcia,
1.8.2. živnostenské úrady,
1.8.3. Úrad pre ochranu osobných údajov.
Objednávanie tovaru a uzatváranie zmlúv
2.1. Objednanie tovaru. Tovar v našom internetovom obchode je možné objednať si tak, že ponuku na uzatvorenie zmluvy, ktorou je vystavenie tovaru v internetovom obchode, prijmete prostredníctvom:
2.1.1. internetového obchodu.
Prijatie našej ponuky s dodatkom či odchýlkou nie je možné a považuje sa za protiponuku z vašej strany.
2.2. Objednanie tovaru prostredníctvom internetu. Objednanie tovaru prostredníctvom internetového obchodu vykonáte vybraním ponúkaného tovaru v požadovanom množstve, akosti a vyhotovení, vložením tovaru do virtuálneho košíka, vyplnením požadovaných údajov, zvolením spôsobu dodania tovaru a platby a odoslaním vašej objednávky pomocou tlačidla „Dokončiť objednávku“, čím dôjde k uzatvoreniu zmluvy. Pred odoslaním objednávky vám bude umožnené skontrolovať a prípadne i zmeniť zadané údaje.
2.3. Potvrdenie prijatia objednávky. Úspešné prijatie vašej objednávky a uzatvorenie zmluvy vám potvrdíme na vašu e-mailovú adresu zaslaním e-mailovej správy, ktorej súčasťou bude:
2.3.1. potvrdenie o uzatvorení zmluvy a jej obsahu,
2.3.2. naše obchodné podmienky, ktorých obsahom sú i povinne poskytované informácie.
V prípade neúplnosti alebo nesprávnosti objednávky vás vyzveme k jej doplneniu alebo vás upozorníme na nemožnosť uzatvorenia zmluvy.
2.4. Jazyk a uchovávanie zmluvy. Zmluvy sa uzatvárajú v slovenskom jazyku. Uzatvorené zmluvy ukladáme pre vlastnú potrebu, prístup k nim nie je možný.
Uzatvorené zmluvy a ich obsah
3.1. Zmena a zrušenie zmluvy. Uzatvorené zmluvy nie je možné jednostranne meniť či rušiť; konať tak možno iba na základe vzájomnej dohody, prípadne pokiaľ tak stanoví právny predpis alebo obchodné podmienky.
3.2. Obsah kúpnej zmluvy. Na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy sme povinní dodať vám dohodnutým spôsobom objednaný hmotný tovar a poskytnúť prípadné dojednané služby a vy ste povinní si tovar prevziať a zaplatiť nám celkovú cenu, ktorá je tvorená cenou objednaného tovaru, cenou platby, cenou dodania tovaru a cenou prípadných ďalších objednaných služieb.
3.3. Ochrana duševného vlastníctva. Pokiaľ vám na základe zmluvy dodávame tovar, ktorý je chránený právami duševného vlastníctva (najmä autorské diela, ochranné známky, priemyslové vzory, patenty a úžitkové vzory), nie je súčasťou zmluvy licencia oprávňujúca vykonávať práva duševného vlastníctva. Tovary chránené autorským právom nesmiete ako fyzická osoba užívať inak než pre osobnú potrebu a ako právnická inak než pre svoju vlastnú vnútornú potrebu, najmä nie ste oprávnení tovar rozmnožovať, ďalej predávať, prenajímať alebo inak sprístupňovať tretím osobám.
3.4. Zľavy a reklamné akcie. Pre zľavové či iné marketingové akcie platí, že pokiaľ nie je stanovené inak, nie je možné jednotlivé poskytované zľavy a iné výhody kombinovať.
3.5. Darčeky a bonusy. Pokiaľ vám boli v rámci zmluvy poskytnuté darčeky či iné bonusy, dochádza k tomu na základe darovacej zmluvy, preto za ich chyby nezodpovedáme. Existencia darovacej zmluvy je závislá na existencii zmluvy hlavnej a darovacia zmluva je uzatváraná s rozväzovacou podmienkou zrušenia darovacej zmluvy v prípade zániku zmluvy hlavnej.
3.6. Zľavové kupóny a darčekové poukazy. Zľavové kupóny a darčekové poukazy je možné uplatniť za dohodnutých podmienok alebo za podmienok uvedených na kupóne alebo poukaze. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, možno ich uplatniť iba u nás a doba platnosti je obmedzená pri zľavových kupónoch do odvolania alebo ukončenia zľavovej akcie, pri darčekových poukazoch na dobu jedného roka od ich vystavenia.
Platobné podmienky
4.1. Spôsoby platby. Celkovú cenu je možné uhradiť spôsobmi, ktoré nájdete na zodpovedajúcej stránke v našom internetovom obchode.
Informácie a upresnenie k službe ePlatba
Po odoslaní objednávky má Platca možnosť využiť službu ePlatba, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platca prostredníctvom internet bankingu odošle platbu. Predávajúci expeduje tovar ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade. Prevody peňazí sú uskutočňované prostredníctvom účtu spoločnosti Comgate a.s.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadávate do systému internetového bankovníctva, sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovávatelia platieb vidia iba informácie o transakcii, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Uzatvorením kúpnej zmluvy dáva kupujúci predávajúcemu súhlas so spracovaním svojich kontaktných údajov a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré kupujúci uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre našu potrebu a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovateľov platieb.
4.2. Doba pre zaplatenie. Celkovú cenu ste povinní uhradiť buď pred dodaním tovaru, pri prevzatí tovaru, alebo neskôr, a to podľa dohodnutého spôsobu platby. Pokiaľ má byť celková cena uhradená pred dodaním tovaru, ste povinní ju uhradiť do 14 dní od uzatvorenia zmluvy. Pokiaľ je celková cena hradená prostredníctvom poskytovateľa platobných služieb, je celková cena uhradená pripísaním peňažnej čiastky na náš účet u poskytovateľa platobných služieb.
4.3. Platenie prostredníctvom úveru. V prípade, že je dohodnuté platenie celkovej ceny prostredníctvom úveru alebo iného finančného produktu na základe zmluvy s poskytovateľom finančných služieb, riadi sa tento vzťah tiež zmluvou a podmienkami poskytovateľa finančného produktu.
4.4. Elektronické zasielanie daňových dokladov. Súhlasíte s tým, že faktúru (daňový doklad) vám vystavíme a zašleme v elektronickej podobe na váš e-mail zadaný pri objednávke.
Dodacie podmienky
5.1. Spôsoby dodania. Spôsoby dodania, ktoré môžete využiť, nájdete na zodpovedajúcej stránke v našom internetovom obchode.
5.2. Obmedzenie dodávania tovaru. Tovar dodávame iba do Slovenskej republiky.
5.3. Nadobudnutie vlastníckeho práva. Vlastníkom tovaru, ktorý vám dodáme, sa ako podnikateľ stanete uzatvorením zmluvy a ako spotrebiteľ prevzatím tovaru, nie však skôr, než úplne zaplatíte celkovú cenu.
5.4. Doba pre dodanie. Dohodnutá doba pre dodanie tovaru beží od uzatvorenia zmluvy. Pokiaľ ste spotrebiteľom a doba pre dodanie nie je dohodnutá, dodáme vám tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy. Pokiaľ má byť celková cena uhradená pred dodaním tovaru, beží doba pre dodanie tovaru až od uhradenia celkovej ceny. Tovar bude v tejto dobe dodaný na miesto určenia. Pokiaľ nie ste spotrebiteľom a tovar má byť do miesta určenia dodaný pomocou prepravcu, tovar bude v tejto dobe odovzdaný prepravcovi.
5.5. Prevzatie tovaru. Tovar ste povinní prevziať v dohodnutej dobe a na dohodnutom mieste v závislosti od spôsobu dodania. Pokiaľ má byť tovar dodaný pomocou prepravcu, ste povinní ho prevziať pri dodaní do miesta určenia. Pokiaľ tovar neprevezmete, vznikne nám právo od zmluvy odstúpiť, právo na zaplatenie nákladov spojených s dodaním tovaru, pokiaľ neboli uhradené pred dodaním tovaru, a právo na zaplatenie odmeny za uskladnenie za dobu uskladnenia tovaru, ktorá končí v okamihu, keď tovar prevezmete, odstúpite od zmluvy alebo od zmluvy odstúpime my. Odmena za uskladnenie činí 0,3 EUR za deň, jej celková výška však nesmie prevyšovať cenu uskladneného tovaru. Pokiaľ vám tovar budeme po tom, čo ho neprevezmete dodávať opakovane, máme právo na úhradu nákladov, spojených s opakovaným dodávaním.
5.6. Kontrola totožnosti pri prevzatí tovaru. Pokiaľ bol tovar uhradený pred jeho dodaním, sme oprávnení podmieniť odovzdanie tovaru kontrolou identity preberajúcej osoby na základe dokladu totožnosti.
5.7. Poškodenie tovaru pri preprave spotrebiteľovi. Pokiaľ ste spotrebiteľom, prechádza na vás nebezpečenstvo škody na tovare prevzatím tovaru. V prípade, že vám tovar dodaný poškodený, ste povinní nás o škode neodkladne informovať a to najlepšie:
5.7.1. emailom na našej e-mailovej adrese.
V prípade, že poškodenie zásielky zistíte už pri preberaní tovaru, ste povinní o poškodení informovať nielen nás, ale i prepravcu pri preberaní tovaru. O rozbalenie poškodenej zásielky pred jej prevzatím môžete požiadať prepravcu, a v prípade, že zistíte, že tovar bol poškodený, nie ste povinní ho od prepravcu prevziať.
5.8. Poškodenie tovaru pri preprave podnikateľovi. Pokiaľ nie ste spotrebiteľom a tovar má byť dodaný pomocou prepravcu, prechádza na vás nebezpečenstvo škody na tovare odovzdaním tovaru prepravcovi. Pokiaľ dôjde ku škode na tovare po prechode nebezpečenstva škody, nezodpovedáme za ňu a škoda na tovare nemá vplyv na vašu povinnosť uhradiť celkovú cenu a povinnosť tovar prevziať. V prípade, že vám bude tovar dodaný poškodený, ste povinní neodkladne reklamovať poškodenie tovaru u prepravcu.
5.9. Balenie tovaru. Pokiaľ nebude dohodnuté inak, tovar bude zabalený spôsobom vhodným pre jeho uchovanie a ochranu.
Právo na odstúpenie od zmluvy
6.1. Všeobecne o odstúpení od zmluvy. Odstúpením od uzatvorenej zmluvy sa zmluva od počiatku ruší a strany sú povinné vrátiť si všetko, čo na základe zrušenej zmluvy poskytli. Odstúpením od zmluvy sa ruší i na nej závislá zmluva darovacia. Právo odstúpiť od zmluvy je možné využiť za podmienok, ktoré sú stanovené v obchodných podmienkach, alebo pokiaľ tak ustanovujú právne predpisy.
6.2. Naše právo odstúpiť od zmluvy. My máme právo odstúpiť od uzatvorenej zmluvy kedykoľvek odo dňa uzatvorenia zmluvy do okamihu, keď od nás prevezmete tovar, a to z dôvodov:
6.2.1. vyčerpania zásob objednaného tovaru,
6.2.2. neprevzatia tovaru pri jeho dodaní,
6.2.3. zneužitie objednávkového systému nášho internetového obchodu,
6.2.4. uvedenie chybných údajov pri objednávaní tovaru,
6.2.5. objednanie tovaru za cenu výrazne nižšiu než cenu obvyklú, pokiaľ bol tovar za túto cenu ponúkaný v dôsledku omylu či chyby nášho internetového obchodu,
6.2.6. ďalších hodných osobitného zreteľa.
6.3. Zákonné právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Pokiaľ ste spotrebiteľom, máte právo odstúpiť od uzatvorenia kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odo dňa
6.3.1. prevzatia tovaru,
6.3.2. prevzatia posledného kusu tovaru, ak si objednáte v rámci jednej objednávky viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne,
6.3.3. prevzatia poslednej položky alebo časti dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí,
6.3.4. prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je v zmluve dohodnutá pravidelná dodávka tovaru po dohodnutú dobu,
6.3.5. uzatvorenie zmluvy, pokiaľ ide o inú zmluvu.
6.4. Nemožnosť odstúpenia od zmluvy. Právo odstúpiť od zmluvy nemáte pri zmluvách:
6.4.1. o dodávke tovaru, ktorý bol vyrobený podľa vašich požiadaviek alebo bol prispôsobený vašim potrebám,
6.4.2. o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov nie je vhodné vrátiť po tom, čo ste obal porušili,
6.4.3. o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze alebo tovaru s krátkou dobou spotreby, ako aj tovaru, ktorý bol dodaný a vzhľadom ku svojej povahe nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
6.4.4. o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté,
6.4.5. ďalších, pokiaľ tak stanoví právny predpis.
6.5. Spôsob odstúpenia od zmluvy. Pokiaľ vám vzniklo právo na odstúpenie od zmluvy a chcete od zmluvy odstúpiť, môžete tak urobiť formou jednostranného právneho konania, ktoré nám doručíte, najlepšie potom
6.5.1. vyplnením vzorového formulára pre odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou obchodných podmienok a jeho odoslaním
6.5.1.1. poštou na adresu nášho sídla,
6.5.1.2. e-mailom na našu e-mailovú adresu;
6.6. Zachovanie lehoty. Pokiaľ ste spotrebiteľom, na dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy postačí, pokiaľ nám odstúpenie odošlete v posledný deň lehoty určenej pre odstúpenie od zmluvy.
6.7. Vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy. Ak odstúpite od zmluvy, ste povinní nám tovar na vaše vlastné náklady vrátiť súčasne s odstúpením od zmluvy, najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia a to najlepšie
6.7.1. odoslaním tovaru na adresu nášho sídla.
Tovar nám musíte vrátiť nepoškodený, neznečistený, neopotrebovaný a nejaviaci známky používania, vrátane všetkého príslušenstva a dokumentácie, pokiaľ možno v pôvodnom obale. Zároveň ste povinní vrátiť nám všetky darčeky a bonusy, ktoré ste obdržali na základe zrušenej zmluvy.
6.8. Vrátenie peňazí po odstúpení od zmluvy. Pokiaľ ako spotrebiteľ odstúpite od zmluvy, zaplatené peňažné prostriedky vám vrátime do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr než nám tovar vrátite alebo preukážete, že nám bol tovar odoslaný. Zaplatené náklady na dodanie tovaru vám vrátime iba vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu porovnateľnému spôsobu dodania, ktorý ponúkame. Pokiaľ dôjde k zníženiu hodnoty vráteného tovaru v dôsledku nakladania s ním inak, než ako je nutné k oboznámeniu sa s jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou, bude vrátená čiastka ponížená o čiastku, o ktorú sa hodnota tovaru znížila. Peňažné prostriedky vám vrátime rovnakým spôsobom, akým sme ich od vás prijali, prípadne iným spôsobom, na ktorom sa dohodneme, pokiaľ vám tým nevzniknú ďalšie náklady.
Reklamácia chýb tovaru spotrebiteľom
7.1. Pôsobnosť. Táto časť obchodných podmienok sa na vás vzťahuje iba v prípade, že ste spotrebiteľom, a upravuje našu zodpovednosť na chyby tovaru.
7.2. Reklamačná doba. Reklamovať u nás môžete chybu, ktorá sa na tovare prejaví v dobe 2 rokov, pri použitom tovare v dobe 1 roku, od prevzatia tovaru.
7.3. Naša zodpovednosť za chyby tovaru. Zodpovedáme vám za to, že tovar pri prevzatí nemá chyby. Predovšetkým zodpovedáme za to, že vec
7.3.1. zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako i akosti, funkčnosti a iným dohodnutým vlastnostiam,
7.3.2. je vhodná k účelu, na ktorý ju požadujete, pokiaľ sme s ním súhlasili,
7.3.3. je dodaná s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi k používaniu, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.
7.4. Ďalej vám zodpovedáme za to, že vedľa dohodnutých vlastností spĺňa tovar nasledujúce požiadavky; to neplatí, pokiaľ sme vás pred uzatvorením zmluvy upozornili, že niektoré vlastnosti tovaru sa líšia a vy ste s tým súhlasili:
7.4.1. vhodné k účelu, ku ktorému sa tovar tohto druhu obvykle používa, i s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie sú technické normy,
7.4.2. množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru toho istého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, i s ohľadom na verejné prehlásenia urobené nami alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením. Verejným prehlásením nie sme viazaní, pokiaľ sme si ním neboli vedomí, alebo bolo v dobe uzatvorenia zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, akým bolo urobené, alebo na rozhodnutie o kúpe nemohlo mať vplyv,
7.4.3. je dodané s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môžeme rozumne očakávať, a
7.4.4. zodpovedá akosťou alebo prevedením vzorke alebo predlohe, ktoré sme vám poskytli pred uzavretím zmluvy.
7.5. Obmedzenie zodpovednosti. Nezodpovedáme vám
7.5.1. za opotrebovanie tovaru zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania,
7.5.2. pri použitom tovare za chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovaniu, ktoré mal tovar pri prevzatí,
7.5.3. pri spotrebnom tovare s vyznačenou dobou najkratšej trvanlivosti a pri tovare podliehajúceho rýchlej skaze s vyznačenou dobou použiteľnosti za nepoužiteľnosť tovaru po uplynutí vyznačenej doby,
7.5.4. pokiaľ ste chybu sami spôsobili.
7.6. Doba na uplatnenie práva. Tovar ste povinní si čo najskôr prezrieť a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. Vaše právo zo zodpovednosti za chyby tovaru ste si povinní uplatniť bez zbytočného odkladu, čo najskôr po tom, čo budete môcť chyby zistiť, a to v reklamačnej dobe.
7.7. Právo na odstránenie chyby. Ak má tovar chybu, máte právo na bezplatné odstránenie chyby, a to podľa vašej voľby buď dodaním nového tovaru bez chyby, alebo opravu tovaru. Právo zvoliť si spôsob odstránenia chyby nemáte, pokiaľ by bol vami zvolený spôsob odstránenia chyby nemožný alebo v porovnaní s druhým spôsobom neprimerane nákladný.
7.8. Právo na primeranú zľavu a odstúpenie od zmluvy. Pokiaľ chybu odmietneme odstrániť alebo ju neodstránime, alebo sa chyba prejaví opakovane, alebo je chyba podstatným porušením zmluvy, alebo je z nášho prehlásenia alebo z okolností zjavné, že chyba nebude odstránená v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre vás, môžete požadovať primeranú zľavu alebo dostúpiť od zmluvy. Právo na odstúpenie od zmluvy nemáte, pokiaľ je chyba nevýznamná.
7.9. Spôsob reklamácie. V prípade, že chcete uplatniť svoje právo zo zodpovednosti za chyby, môžete tak urobiť najlepšie:
7.9.1. odoslaním tovaru na adresu nášho sídla,
7.9.2. osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
7.9.3. pokiaľ je v záručnom liste či inom doklade, na obale tovaru alebo v našom internetovom obchode uvedená iná osoba určená k uplatneniu zodpovednosti za chyby, u tejto osoby.
7.10. Náležitosti reklamácie. Tovar je potrebné odovzdať nám v stave, ktorý umožní posúdenie oprávnenosti reklamácie, najme nie je možné tovar odovzdať neprimerane znečistený. Pri reklamácii je potrebné:
7.10.1. doložiť, že tovar bol zakúpený u nás,
7.10.2. oznámiť, akú chybu tovaru reklamujete a akým spôsobom žiadate, aby bola reklamácia vybavená. Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie nie je možné následne bez nášho súhlasu meniť.
7.11. Vybavenie reklamácie. Vaša reklamácia bude vybavená v primeranej dobe, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O vybavení reklamácie budete v tejto lehote vyrozumení a tovar vám bude vrátený rovnakým spôsobom, ako nám bol pri uplatnení reklamácie odovzdaný. V prípade, že reklamácia nebude vybavené včas, máte právo od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu z ceny. Pokiaľ bude vaša reklamácia uznaná, doba na vytknutie chýb sa predlžuje o dobu, ktorú nám vybavenie vašej reklamácie trvalo.
7.12. Náhrada nákladov reklamácie. V prípade reklamácie máte právo na náhradu nutných nákladov, ktoré boli pri uplatnení práva zo zodpovednosti za chyby tovaru účelne vynaložené. V prípade, že reklamácia bude zamietnutá, máme právo na náhradu nutných nákladov, ktoré nám vzniknú vrátením vášho tovaru.
7.13. Potvrdenie o reklamácii. Pri uplatnení práva zo zodpovednosti za chyby tovaru vám vydáme písomné potvrdenie o tom, kedy ste právo uplatnili, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete, ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
7.14. Nadštandardná záruka za akosť. Nad rámec vašich zákonných práv vám môže byť poskytnutá nadštandardná záruka za akosť tovaru. Tá vzniká prehlásením poskytovateľa záruky, ktoré môže byť urobené i reklamou, že vás uspokoja nad rámec vašich zákonných práv z chybného plnenia, ak nebude mať tovar vlastnosti uvedené v prehlásení o záruke. Práva vyplývajúce z nadštandardnej záruky za akosť a podmienky jej uplatnenia sa riadia prehlásením poskytovateľa záruky. Pokiaľ sa poskytovateľ záruky zaručí, že si tovar počas určitej doby pri obvyklom používaní uchová svoje funkcie a výkonnosť, alebo je na obale tovaru uvedená záručná doba alebo doba použiteľnosti tovaru, potom máte voči poskytovateľovi záruky právo aspoň na dodanie nového tovaru bez chýb alebo na jeho opravu.
Reklamácia chýb tovaru podnikateľom
8.1. Pôsobnosť. Táto časť obchodných podmienok sa na vás vzťahuje iba v prípade, že nie ste spotrebiteľom, a upravuje našu zodpovednosť za chyby tovaru.
8.2. Naša zodpovednosť za chyby tovaru. Tovar vám dodáme v dohodnutom množstve, kvalite a vyhotovení. Ak nebudú akosť a vyhotovenie dohodnuté, dodáme vám tovar v akosti a vyhotovení vhodnom pre účel viditeľný zo zmluvy; inak pre účel obvyklý. Pokiaľ bude množstvo určené iba približne, presné množstvo určíme my. V prípade, že tovar bude pri prechode nebezpečenstva škody na vás mať chybu, zodpovedáme za ňu. To neplatí v prípade, že pôjde o chybu, ktorú možno s vynaložením obvyklej pozornosti poznať už pri uzatvorení zmluvy.
8.3. Obmedzenie zodpovednosti. Nezodpovedáme vám
8.3.1. pri tovare predávanom za nižšiu cenu za chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,
8.3.2. za opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním,
8.3.3. pri použitom tovare za chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovaniu, ktoré mal tovar pri prevzatí,
8.3.4. za chyby tovaru, ak to vyplýva, najmä pri tovare spotrebného a podliehajúceho rýchlej skaze, z jeho povahy,
8.3.5. za chyby tovaru, pokiaľ ste o nich pred prevzatím tovaru vedeli,
8.3.6. za chyby tovaru, pokiaľ ste ich sami spôsobili.
8.4. Doba na uplatnenie práva. Tovar ste povinní si čo najskôr prezrieť a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. Vaše právo zo zodpovednosti za chyby tovaru ste povinní u nás uplatniť bez zbytočného odkladu, čo najskôr po tom, čo budete môcť chyby zistiť. Najneskôr je možné právo uplatniť do 6 mesiacov, v prípade skrytej chyby do 2 rokov odo dňa, kedy vám tovar dodáme. V opačnom prípade vaše právo zo zodpovednosti tovaru zaniká a nebude vám priznané.
8.5. Vaše práva pri podstatnom porušení zmluvy. Ak bude chyba znamenať podstatné porušenie zmluvy, máte právo:
8.5.1. na odstránenie chyby dodaním nového tovaru bez chyby alebo dodaním chýbajúceho tovaru,
8.5.2. na odstránenie chyby opravou tovaru,
8.5.3. na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
8.5.4. odstúpiť od zmluvy.
Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje dodanie tovaru s takou chybou, o ktorej sme museli už v okamihu uzatvorenia zmluvy vedieť, že pokiaľ by ste ju predvídali, zmluvu by ste s nami neuzatvorili; v ostatných prípadoch sa porušenie zmluvy považuje za nepodstatné. Pokiaľ nám zvolené právo neoznámite, máte práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
8.6. Vaše práva pri nepodstatnom porušení zmluvy. Ak bude chyba nepodstatným porušením zmluvy, máte právo:
8.6.1. na odstránenie chyby,
8.6.2. na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Pokiaľ nám zvolené právo neoznámite, môžeme chybu odstrániť opravou tovaru, dodaním nového tovaru alebo dodaním toho, čo sme vám nedodali. Zvolené právo nemôžete neskôr zmeniť bez nášho súhlasu.
8.7. Nemožnosť požiadať o odstúpenie od zmluvy a dodanie nového tovaru. Ak nemôžete vrátiť tovar v stave, v akom ste ho prevzali, nemôžete odstúpiť od zmluvy ani požiadať o dodanie nového tovaru. To neplatí,
8.7.1. ak došlo ku zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia chyby tovaru,
8.7.2. ak ste použili tovar ešte pred objavením chyby,
8.7.3. ak ste nespôsobili nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo
8.7.4. ak ste predali tovar ešte pred objavením chyby, ak ste ho spotrebovali, alebo ak ste pozmenili tovar pri obvyklom používaní; ak sa tak stalo iba z časti, vrátite nám to, čo ešte vrátiť môžete, a v zostatku nám poskytnete náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia tovaru prospech.
8.8. Spôsob reklamácie. V prípade, že chcete uplatniť svoje právo zo zodpovednosti za chyby, môžete tak urobiť:
8.8.1. odoslaním tovaru na adresu nášho sídla,
8.8.2. osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
8.8.3. pokiaľ je v záručnom liste či inom doklade, na obale tovaru alebo v našom internetovom obchode uvedená iná osoba určená k uplatneniu zodpovednosti za chyby, u tejto osoby.
8.9. Náležitosti reklamácie. Tovar je potrebné odovzdať nám v stave, ktorý umožní posúdenie oprávnenosti reklamácie, najmä nie je možné tovar odovzdať neprimerane znečistený. Pri reklamácii je potrebné:
8.9.1. doložiť, že tovar bol zakúpený u nás,
8.9.2. oznámiť, akú chybu tovaru reklamujete a akým spôsobom žiadate, aby bola reklamácia vybavená. Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie nie je možné následne bez nášho súhlasu meniť.
8.10. Vybavenie reklamácie. Vaša reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 45 dní. Tovar vám bude vrátený rovnakým spôsobom, ako nám bol pri uplatnení reklamácie odovzdaný. Pokiaľ bude vaša reklamácia uznaná, doba pre uplatnenie vašich práv zo zodpovednosti za chyby sa predlžuje o dobu, ktorú nám vybavenie vašej reklamácie trvalo.
8.11. Náhrada nákladov reklamácie. V prípade, že bude vaša reklamácia uznaná, máte právo na náhradu nutných nákladov, ktoré boli pri uplatnení práva zo zodpovednosti za chyby tovaru účelne vynaložené. V prípade, že reklamácia bude zamietnutá, máme právo na náhradu nutných nákladov, ktoré nám vzniknú vrátením vášho tovaru.
8.12. Nadštandardná záruka za akosť. Nad rámec vašich zákonných práv vám môže byť poskytnutá nadštandardná záruka za akosť tovaru. Tá vzniká prehlásením poskytovateľa záruky, ktoré môže byť urobené i reklamou, že vás uspokoja nad rámec vašich zákonných práv z chybného plnenia, ak nebude mať tovar vlastnosti uvedené v prehlásení o záruke. Práva vyplývajúce z nadštandardnej záruky za akosť a podmienky jej uplatnenia sa riadia prehlásením poskytovateľa záruky. Pokiaľ sa poskytovateľ záruky zaručí, že si tovar počas určitej doby pri obvyklom používaní uchová svoje funkcie a výkonnosť, alebo je na obale tovaru uvedená záručná doba alebo doba použiteľnosti tovaru, potom máte voči poskytovateľovi záruky právo aspoň na dodanie nového tovaru bez chýb alebo jeho opravu.
Ďalšie ustanovenia
9.1. Spätný odber. V súlade s právnymi predpismi upravujúcimi spätný odber máte u nás možnosť pri nákupe niektorých druhov tovaru bezplatne odovzdať v mieste predaja rovnaké množstvo tovaru podobného typu a použitia.